Що це таке - комп'ютерна програма?
Програма - це послідовність дій. Наприклад, кулінарний рецепт якогось блюда - це програма для того, хто хоче приготувати це блюдо. В рецепті описана послідовність дій, в результаті яких ми отримуємо готовий продукт. Рецепт повинен бути написаний так, щоб той, хто готує блюдо, чітко розумів, що саме потрібно робити.
Комп'ютерна програма - це теж послідовнісь дій, але ці дії повинен вміти виконувати комп'ютер.
Сам комп'ютер складається з багатьох блоків. Блок, який виконує команди програми, називається процесором.
Як правило, програма для комп'ютера - це послідовність чисел. Ці числа - це команди, які вміє виконувати процесор комп'ютера. Як правило, програма зберігається в файлі на жорсткому диску комп'ютера. Коли потрібно виконати програму, програма загружається з диска в оперативну пам'ять і процесор починає по черзі виконувати команди.
Виходить, що комп'ютерна програма - це послідовність чисел, якими закодовані команди процесора.
Значить, для того, щоб написати програму, потрібно написати послідовність чисел (кожному з яких відповідає певна команда для процесора) і зберегти цю послідовність чисел в файл.
Так дійсно можна створити програму. (Насправді програма крім послідовності команд містить деяку додаткову інформацію але це не міняє суті,)
Але так писати програми дуже незручно, бо потрібно пам'ятати всі числа, які кодують команди. Крім того, є стандартні дії, які доведеться скурпульозно повторювати. Наприклад, щоб додати два числа, треба:
- Записати перше число з оперативної пам'яті в певне місце в пам'яті процесора.
- Записати друге число з оперативної пам'яті в певне (інше) місце в пам'яті процесора.
- Виконати команду "додати два числа".
- Записати результат з певного місця в пам'яті процесора в оперативну пам'ять.
Тому роблять по-іншому: спочатку пишуть програму на спеціальній мові програмування. Потім запускають спеціальну програму (компілятор), яка опрацьовує файл з тектом програми, написаним на цій мові програмування, і створює програму (послідовність чисел), яку вже може виконувати комп'ютер.
Тепер повернемося до того, що ми зробили, коли написали нашу програму.
Ми дали команду Студії створити по шаблону текст програми на мові C#. Файл з цим текстом записаний на диску в нашій робочій папці. Щоб побачити цей файл, можна запустити провідник, перейти в нашу робочу папку (в мене це папка "CS" в корені диску "D:"), там перейти в папку "app" (це назва нашого solution), там перейти в папку "app" (це ім'я нашої програми) і там буде файл "Program.cs". Це звичайний текстовий файл. Якщо відкрити цей файл блокнотом, то ми побачимо текст нашої програми, такий самий, який ми бачили в Студії.
Коли ми запускали нашу програму (в меню Debug -> Start Debugging), Студія спочатку запустила прогаму-компілятор, яка з нашого тексту створила програму, яку може виконувати комп'ютер, а потім Студія запустила цю створену програму.
Цю програму можна запустити без Студії. Якщо перейти в папку "bin", потім в папку "debug", ми там побачимо файл "app.exe". Цей файл можна запустити прямо з Провідника, виділивши його і нажавши "Enter".
Цю програму можна запустити без Студії. Якщо перейти в папку "bin", потім в папку "debug", ми там побачимо файл "app.exe". Цей файл можна запустити прямо з Провідника, виділивши його і нажавши "Enter".
Насправді, все дещо складніще, але для розуміння суті поки що досить такого спрощеного пояснення.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.